Wednesday, May 27, 2009

my bestfriend of the year.

Waktu sekolah dulu,
bestfriend aku nama dia Ahmad Soleh bin Yusof.
anak lawyer, skang dalam proses nak jadi lawyer dah pun.
Hehehe.
sumpah, waktu dulu2 dia ni dah la anak lawyer tp suka loyar buruk.
memang padan.
dia ni nakal tahap puaka punya.
start kawan dgn dia waktu darjah 2.
sebenarnya, dia ni jiran aku je.
hehehe.

Soleh, banyak mengajar aku jadi budak kampung.
Nakal2 camtu.

Antaranya:-

Main mercun
Tangkap cicak
Main kabait
Panjat bukit
Breakdance (zaman Too Phat)
Pergi Cybercafe
Main Counter-Strike (Sampai addicted)
Main Tamiya
Pokemon
Digimon

dan banyak lagi nak disenaraikan.

Kitaorang dulu, selalu gi sembahyang Jumaat sama2,
Tapi, kitaorang ni jahat.
Time khutbah, duk menikus, senyap, xbising.
Lepas diorang suma bangun nak sembahyang...
Syaitan mana tah rasuk..
Kitaorang gi belakang saf..
Join budak2 sama gila ngan kitaorang,
"Wrestling"
hahahaha..
Lepas diorang suma habis sembahyang,
Uncle Yusof (bapa Soleh) sembahyang sunat.
Kitaorang lak sebuk berlari tunggu kat depan.
Konon dah habis sembahyang, tunggu la..
Hahahaha..

After a few years, segala suka dan duka habis camtu,
sebabnya aku gi sekolah lain, dah masuk skolah menengah kan?
Malacca High School.
Soleh pulak per Sekolah Menengah Agama Sultan Muhammad.
Hehehehe, masuk skolah tu dah jadi orang dah.. T.T

Masuk alam sekolah menegah,
time tu kat high school.
Bestfriend banyak..
Tapi sorang je la aku xboleh lupa.
Nasiruddin Ghafar.
Dia ni dulu sama skolah rendah, xpernah rapat.
Masuk skolah High School, pelan2 rapat.
Nothing much about him.
But kitaorang selalu chit chat jugak dalam kelas.

Perkara yang xboleh blah:-

Budak2 skolah panggil kitaorang Adik-Beradik
Tulisan nak sama ( Pakai pen yang sama PILOT G2)
Badan nak sama besar plak?!

Sampai habis form 3,
then aku tukar sekolah ke Sekolah Menengah Teknik Melaka.
End up macam tu lah. sebab tukar skolah.

Sekolah Menengah Tekni Melaka ni sejujurnya,
memang xbest.
sebab semua satu kaler je.
Melayu..
Lain bangsa bleh kira ngan jari.
T.T
Tapi aku survive jugak.
Sebab jumpa bestfriend aku ni.
hehehehe.
Haziq Adenan.

Dia ni budak high school dulu, dan budak yang main wrestling kat blakang masjid gak.
Kelakarkan dunia?
Aku duk sebelah dia, memang suka buat lawak bodoh.
Kepala pun sama2 ngiong.
Sebabnya, High School dulu xde perempuan, laki je.
Hehhehe.
Best weyh, dapat buat perempuan gelak.
:p

seingat aku, waktu form 4.
Time tu lepas cuti pertengahan tahun.
Semua org dah balik cuti,
except for him.
so aku dah suspect, sumthing wrong ni.
Satu hari tu dia lambat dtg skolah,
xpernah2 datang lambat ke sekolah.
aku ngan selamba tegur dia tanpa tanya apa2
"Weyh, org cuti seminggu kau nak cuti berbulan pulak!hahaha.."
biasalah kawan melawak kan?
"jak, bapa aku meninggal.."
dia jawab, dan sumpah aku tersentap gila babi. tersenyap..
macam, batu yang besar hempap kepala aku.

since then dia banyak berubah, dan dia kena pindah sekolah sebab mak dia kerja kat negeri sembilan dan susah nak ke sekolah even duk asrama.
:)

form 5, ada kawan nak gelak sma2, tp xmacam haziq, my bestfriend.
aku harungi SPM sorang2 la, alhamdulillah. Result gempak x gempak.
Xske skolah teknik! dem...

Then, sebelum result SPM keluar, aku guna result percubaan untuk masuk MMU.
abis SPM, masuk MMU.
Sebabkan, aku xdelah gempak mana, nak apply UPU pun mesti xdapat.
Fikirnya camtu lah.
Padahal result aku ok je, boleh masuk UPU ke apake jadah.
Hahahaha.

Sumpah, masuk MMU xde kawan pun T.T
Masa orentasi, aku cari kawan sendirik.
Chinese guy, Desmond ngan Jack.
Tapi bukan bestfriend.
Sebab bestfriend aku kat MMU ni kerek ngan aku waktu first sem.
Hahahahaha..

Kalau xsilap, second sem aku tetiba je jadi baik.
Ouh nama dia,
Mohammad Rethdayat bin Mohd Yusof
Masuk dia,
dua org anak Yusof aku knal.
hahaha.
Soleh ngan Dayat.

Cerita aku knal ngan dia best gila,
sebab Multi Level Marketing (MLM)
Aku terkena ngan member aku ni.
Citer nak gempak, bisnes ni boleh kaya aper tah.
Then dia suruh pergi talk, dan aku rasa tertipu.
Aku bawa cerita ni kat MMU, so that org lain xterkena nanti.
Ghupe2nye, Dayat ni pun sama kes ngan aku.
Tu yang duk kongsi cerita, then lepak2 kenal.
Sampai skang.
Aku citer kat dia, kau kerek dulu eh ngan aku.
Hahahaha..
dia kata, mana ade kau yang kerek..
Padahal kelas kami, 2 orang je melayu.
Aku ngan dia.
:D

Alhamdullilah, korang lah suma penyeri hidup ni.
suka duka semua sama.
;)

My Bestfriend;

Ahmad Soleh (Leh)
Nasiruddin Ghafar (Nasir)
Haziq Adenan ( Haziq)
Rethdayat Yusof (Dayat)

3 comments:

Anonymous said...

ye ye.
dayat memang best la.
patot la korang rapat.
baru tau kisahnya.
yeah!! (trademark sujak)

adiebah akashah said...

i know that ahmad soleh..
huhuhu..
xsangke lak de camtuh..
ermmm...
bgosh2..
ade bende leyh knekan de pasneyh..

emceejalanan said...

heh.
u should add list, "the best senior that you ever get in MMU!"

wink wink!