Friday, November 13, 2009

erti saya, dalam hidup dia.

apa ertinya saya dalam hidupnya.
saya butakan mata, saya pekakkan telingga, saya diam membisu seribu bahasa.
kosong katanya.
ertinya?
saya bukan yang terbaik,
cuma saya mahukan senyuman, tawa riang darinya dan ianya dari saya.
janji saya, semuanya saya simpan.
untuk suatu hari nanti.
apakah saya?
tatkala segala luahan rasa sukar hendak dikeluarkan.
bohongnya saya, kerana saya menyayanginya.
katakan saya tidak berguna,
katakan saya ni bodoh.
katakan semua.
asalakan awak gembira.
kerana itu satu yang saya pinta.
sebelum saya hembuskan nafas terakhir..
sebelum saya lelapkan mata saya buat selama lamanya..
sebelum saya tidak mendengar lagi..
sebelum saya tidak mampu berkata2 lagi..
saya nak awak tahu, awak lah yang terhebat.

No comments: