Thursday, October 15, 2009

demam.

peristiwa yang berlaku kat melaka central kelmarin, maseh mengugat jiwa, terkilan dan sedih. syaz, balik ke shah alam bersama teman2, dan pulang ke rumah esok harinya. sedihnya aku, cuba bertenang dan lupakan segala duka.
tatkala dia pulang, aku demam. kata ku, demam rindu agaknya. entahlah. banyak yang difikirkan. tertanya2 kenapa aku jarang benar berblogging sejak akhir2 ini?
demam, yang kian reda, kemalasan, kebuntuan mencari jalan. tiada shiapa disisi untuk menemani. kini, aku terpuruk dirumah, di hadapkan tv, laptop, dan ps3. aku bosan.
kata2 rindu diucapkan bertalu talu, tanpa mengenal penat lelah pun.
mendengar suara dia, nun jauh mengubat segala kerinduan. tapi jauh disudut hati, alangkah indahnya jika aku juga ada bersamanya. iri hati, bila mendengar dia keluar dengan kawan2nya sedangkan aku seorang diri, berjalan entah ke mana, keseorangan. menonton, makan, seorang di panggung wayang, melihat orang lain yang berpasangan. sedihnya.
aku di hujani seribu persoalan, sejuta pertanyaan. kemana dia menghilang. begitu juga rakan2, teman seperjuangan yang kini jauh di mata mahupun di hati, sms xsekali, telefon pun ujung2 kali. aku sudah biasa, katakan apa saja aku terima. kini, telefon yang menjadi perhubungan utama telah hancur musnah aku kerjakan, akan kebodohan aku. ianya musnah di depan mata. :)

No comments: