Friday, August 21, 2009

Kamu.

Hati xbesar mana untuk mencari keberanian.
Sekali pandang, sejuk hati dan perasaan ingin mengenalinya mendalam.
Jauh dari sudut perbualan kawan2.
Sedikit sebanyak aku mengenalinya.
Tiba waktu itu, aku mahu mengenalinya dgn rapat.
Melalui facebook lah aku rapat dgn kamu.
Biarkan mereka semua berkata apa.
Aku tunduk, tersenyum xmenghiraukan mereka.
Biarkan semuanya indah.
Tatkala itulah aku mencari keberanian untuk mengatakan kata cinta kepada kamu.
Keberanian itu akhirnya terpacul, dan aku hanya menunggu jawapan kamu.
Dan kamu katakan ya, aku terdiam seribu bahasa.
Masa pun berlalu, aku menunggu kamu dengan penuh doa di dada.
Aku jadi yang pertama dalam hidup kamu.
Ku kucup dahimu bersertakan doa agar kamu sentiasa tenang di hati bila aku bersama kamu.
Cincin itu adalah aku dan kamu.
Aku hilang arah tanpa kamu.
Saat kamu bersama aku, adalah saat yang tiada gantinya.
Aku sayang kamu.

No comments: