Sunday, August 23, 2009

waktu ramadhan dulu dan sekarang.. bezanya,,

time ramadhan la paling best, minta je apa mesti dapat.
aku start puasa sejak tadika lagi, naik darjah satu aku hairan kenapa kawan2 aku xpuasa.
kata diorang "mak kite kata puasa stgh hari je, rehat makan" sambil makan karipap. xboleh blah.

time sekolah dulu, aku dgn bestfriend aku lah nakal, Ahmad Soleh Yusof and his bros, Zaki, Hidin Fuad! time ni Aie xde lagi.
:D
Main mercun!!! Pergh~!!
Naik bukit blakang rumah aku, cari cicak kobeng mana tah. Ambik bom cina yang merah tuh, sumbat kat mulut cicak tuh, pssssssss.... BOMM!! hahahaha.. terburai cicak tu weyhh..
Fuad dgn Hidin memang terbaik.
Tangkap katak masuk dalam baldi, bakar mercun gasing ngan roket (patah kan lidi dia nanti dia merayau). Kuar2 je katak tu dah macam buta pening2 katak. hahahha..
And aku pernah hampir putus jari men mercun. dem it hidin! dia bakar mercun tu tba2 je dah la kat jari aku lg. fuhhh~!! but now, ktaorang dah besar... zaki, soleh, hidin suma dah besar.. tinggal lah adik diorang aie, mmg xlah nak men ngan adik dia je.. arghhh...

Dulu, mak tok rajin buat kuih.. aku ngan apit kena duk umah mak tok, blaja ngaji ngan tok yah, while mak tok bake cookies.. huhuhu. my favourite dulu, kuih suji, ngan cornflakes.. memang terbaik.. tergoda bila mak tok bake.. malam tu lepas terawikh ktaorang bantai habis2an.. tapi skang mak tok xkuat, nak buat kuih pun xlarat.. aku pun dah besar, jarang benar pergi rumah maktok, bulan puasa je la.. sebab terawikh kat surau umah maktok.. :)

Paling malas bulan puasa, bangun sahurr.................................. memang xlah nak bgn semata2 nak mkn (dulu lah) padahal sunnah nabi.. paling terbaik skali peristiwa xleh lupa.. milo tumpah atas seluar aku.. arghh tuhan je yg tahu.. esok apit seperti biasa membahankan aku "Well Done telur ko kan bang semalam?" dem..
:D

Dulu, waktu kecik best sgt...... Malam raya mana semua cousin balik, ktaorang takbir kat luar hahaha, nyanyi " Esok, hari raya" lagu ktaorang sendiri kecik2 dulu aaa.. nyanyi dgn irfan, izhar, apit, ain, kak long, kak ngah, abang hud.. i miss you guys... irfan x ah.. hahahaha.. :) tp sekarang suma dah lain. aku dah xcam dulu, kalau naiim ada adik.. best boleh kacau diorang. best skali tgk naiim moody pagi raya.. hahahahha...

beza dah dulu ngan skang... :(

No comments: